Bane DM 2025


Sidst ændret: 12/05-26

Bane DM (Klassemesterskab) blev afholdt i Rungsted den

13-14. september sammen med X-99 klassen. Vi var

desværre kun 5 både.

Der var dømt frisk vind den første dag og de fleste valgte at

starte med fok. Xia kunne med 7 ombord sejle med genua

og førte i lang tid den første sejlads. Det lykkedes dog

Bluenose at overhale på en hidsig lænser. 

Til dagens anden sejlads var vinden frisket yderligere så

alle sejlede med fok. Tæt start og tætte manøvrer op mod

topmærket. Igen lykkedes det Bluenose at vinde på lænseben.

Vinden var nu tæt på øvre grænse og der var lidt problemer

med mærkerne, så der blev ikke sejlet mere om lørdagen. 

Søndag var der ikke ret megen vind. Der blev gennemført 2

sejladser og en blev skudt af pga. tidsgrænsen. 

Vinder af årets banemesterskab blev Bluenose med

Kim Henriksen, Poul Arne Rasmussen, René Lokesdal,

Johnny Klint-Jacobsen, Jette Dalegård og Kasper Agerbæk.