Sidst ændret: 12/05-26 Bane DM (Klassemesterskab) blev afholdt i Rungsted den13-14. september sammen med X-99 klassen. Vi vardesværre kun 5 både.Der var dømt frisk vind den første dag og de fleste valgte atstarte med fok. Xia kunne med 7 ombord sejle med genuaog førte i lang tid den første sejlads. Det lykkedes dogBluenose at overhale på en hidsig lænser. Til dagens anden sejlads var vinden frisket yderligere såalle sejlede med fok. Tæt start og tætte manøvrer op modtopmærket. Igen lykkedes det Bluenose at vinde på lænseben.Vinden var nu tæt på øvre grænse og der var lidt problemermed mærkerne, så der blev ikke sejlet mere om lørdagen. Søndag var der ikke ret megen vind. Der blev gennemført 2sejladser og en blev skudt af pga. tidsgrænsen. Vinder af årets banemesterskab blev Bluenose medKim Henriksen, Poul Arne Rasmussen, René Lokesdal,Johnny Klint-Jacobsen, Jette Dalegård og Kasper Agerbæk.